19 Aralık 2010 Pazar

Macaristan schengen vizesi ve oturma izni (Erasmus icin)

Sonunda vize basvurumda da bulundum. Size simdi tam olarak neler gerekli onlari soyliyim:

1) Schengen vize formu doldurmaniza gerek yok.Oturma iznini doldurmaniz yeterli.Form icin tiklayiniz.

2) En az 6 ay gecerli pasaport,

3) Orada kalicak yeriniz varsa bunu gosterir belge, sayet henuz nerde kalicaginiz bilmiyorsaniz rezervasyonun ucretli olmadigi bu linkten sadece kredi karti bilgilerinizi girerek rezervasyon yaptirabilirsiniz.(Kredi kartinizin bu toplam ucreti karsilayacak limiti olmasa bile yapabiliyorsunuz.)

4) 30.000 euro luk seyahat saglik sigortasi, Pegasus'unkini yapabilirsiniz 5 ay 40 euro tiklayin.Burdan yapabilirsiniz yalniz bir problem var pegasus tan kaynakli herkesin adinin onune Mr koyuyor problem olmuyormuspe ;pegasus oyle diyor.Ayrica size mail atiyor sigorta dokumunu.

5) 2 biyometrik fotograf(3.5x4.5 boyutlarinda ,oturma iznine yapistirmaniz gerek ,sayet uhunuz yoksa orda var panik yapmayiniz.)

6) Annenizin ve babanizin herhangi bir hesabinin son 3 aylik hesap dokumu(hesap vadeli ya da vadesiz olabilir sorun degil.Benimki 10.000 TL ydi alt limit ne kadar bilemiyorum.)

7) Karsi okuldan gelen kabul mektubu,

8) Eger hibe ciktiysa okuldan bunu gosterir belge(Okulunuzun AB ofisinden temin edebilirsiniz.)

9) Erasmus ogrencileri vize ya da oturma izni ucreti olan 60euro yu odemiyor. Sayet Erasmus ogrencisi degilseniz parayi vize basvurusunda bulunduktan sonra oduyorsunuz.

10) Annenizin ve babanizin konsolosluga masraflarinizi karsilayacagim yazili dilekce(noterden tahaatname almaya gerek yok.)

11) Konsolosluga hitaben dilekce,

12) Ucak rezervasyonu ya da satin almissaniz onun ciktisi,

PS ben saat 8.30 ordaydim(otoparkdan girin A blok, girdiginizde sol tarafta bir masa var ordaki deftere adinizi yazin.Ben 4.ydum 10 da isim bitti.

Ordaki macar kadinin pasaportumu2 ya da 3 hafta da geri alabilecegimi soyledi.Onlar arayacaklarmis.

22 yorum:

  1. Vizem cikmis,10 gunde cikti,darisi basiniza:)

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar , ya cuma basvursam diger hafta icinde alabılırmıyım haftasonuna ucak bıletım var cunku?

    YanıtlaSil
  3. Bu cuma başvursam , onumuzdeki h.ici carsambaya falan yetisirmiki acaba ucak bıletimi gostersem rica etsem

    YanıtlaSil
  4. Eger Erasmus ogrencisi olarak basvurursan,10gunden once cikmaz ,ama turist olarak basvurursan cuma basvurursan, sali cikiyor bir problem olmazsa.

    YanıtlaSil
  5. afedersinizz ben de seneye erasmusa gitcemm budapeşteye vize için gerekli belgelere

    http://www.mfa.gov.hu/kulkepviselet/TR/tr/tr_Konzuliinfo/erasmus.htm

    adresinden baktımm uçak biletiyle ilgili birşey yazmıyor. Bilet rezarvasyonu fln yaptırmak şartmı vize başvurusu için?? ayrıca wizzair'den almayı düşünüyorumm biketimi thy'ye göre çok daha ucuz bilginiz var mı o macaristan havayolu şirketi hakkında

    YanıtlaSil
  6. Ucak bileti rezervasyonu ya da ciktisi da gerekli,Ben de wizzair la gelmistim.Rezervasyon yapilmadigi icin satin alip oyle vizeye basvurmustum ,bir problem cikmadi.Eger senin gidis tarihin tam belli degil diyorsan belki degisir falan,thy den rezervasyon yap 3 gunluk yapilabiliyor.Sonra satin almazsan iptal oluyor zaten.

    YanıtlaSil
  7. bende yeşil pasaport var.vize almadan gitsem ve 90 gün içerisinde tekrar türkiyeye giriş çıkış yapsam sorun olur mu bu konuda bilgin var mı? bu koşuşturma gözümü çok korkutuyor.

    YanıtlaSil
  8. Bir arkadasim vize almadan yesil pasaportla gelmisti.40.gun gocmenlik ofisine gidince sorun cikti.Cunku Macaristan'in yesil pasaport icin kalma suresi aslinda 35 gunmus.Orda oturma izni almak da cok zor.Bence gitmeden cikar, cok da zor degil.

    YanıtlaSil
  9. merhaba,
    öncelikle wizzair la seyahatinizde sorun çıktımı acaba. Bilet satıyolar sonrada uçak günü değişiyo yada sefer iptal oluyo ve paranızı geri veriyolar gibi bişeyler duydum ondan soruyorum.
    bir de hibe alanlar için de bankada bir miktar para göstermek mecburi mi
    şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  10. Wizzair benim zamanimda yeni cikmisti,iptal edilme gibi bir durum cikmadi.Ayrica ben sadece gidis bileti alabildim.
    Hibeye gelince ben vizeye basvururken hibem daha yatmamisti.O yuzden hibe disinda para gostermistim.
    Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  11. merhaba,

    benim hala orjinal kabul mektubum yok ama mail attılar onun çıktısıyla başvursam bi sorun çıkarırlar mı sen orjinaliyle mi başvurmuştun?

    YanıtlaSil
  12. Benimde orjinal kabul mektubum yoktu.Ciktisiyla basvurdum bir sorun cikmadi.
    Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  13. merhaba özge.. ben de eylülde gidicem inşallah macaristan'a.. uçak biletimi malev'den almayı düşünüyorum gidiş-dönüş olarak ama wizzair'ı da araştırdım, ordan dönüş tarihine uçak bileti bulamıyorum. sen dönüşünü de ordan mı almıştın? toplam olarak ne kadar ödedin hatırlıyo musun? şuan yaklaşık 570 tl ye malev'den gidiş-dönüş olarak uçabiliyorum.

    YanıtlaSil
  14. Merhabalar,booking.com'dan kaç günlük rezervasyon gerekli?
    Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  15. Merhaba,
    "10) Annenizin ve babanizin konsolosluga masraflarinizi karsilayacagim yazili dilekce(noterden tahaatname almaya gerek yok.)" diye yazmışsınız.Bende konsolosluk sitesinde "Macaristan’daki tüm masraflarınızı karşıladıklarını belirtir noter onaylı taahütname ve taahütnameyi veren kişinin banka hesabının son 3 aylık dökümü (Şayet oturma izni başvurusu yapan kişi, banka hesabında Macaristan’da hayatını idame ettirebilecek miktarda para gösterebiliyorsa, bu durumda kendi banka hesabının son 3 aylık dökümünü ibraz etmesi yeterli olacaktır)." diye okudum.Eğer notere onaylatmasam cidden sorun olmaz mı? Şimdiden çok masraf çıktı zaten,bir de notere para vermek istemiyorum eğer gerekli değilse.ve ben kendime ait bir hesapta,orda hayatımı idame ettirebileceğim kadar para gösterirsem yine de taahütnameye gerek var mıdır? aydınlatırsanız çok sevinirim.:)

    YanıtlaSil
  16. Merhaba,
    Ben wizzair den sadece gidis bileti almistim bavulla 50euro tutmustu.Hicbir problem cikmadi.Ama artik Wizzair Istanbul'dan seferleri iptal etti maalesef.Donusumu de gene wizzair den aldim o da 50 euroydu.

    Booking.com dan 15 gunluk rezervasyon yaptirdim,bu yeterli oldu.

    Noter onayina gelince bende para vermek istemiyordum.Konsoloslugu arayip sordugumda bana gerek yok dedi.Benim hesabimda o kadar para yoktu.O nedenle annemin 3 aylik dokumunu aldim.

    Herkese kolayliklar gelsin.

    YanıtlaSil
  17. peki hangi günler başvurabiliyoruz istanbul başkonsolosluğuna?

    YanıtlaSil
  18. Cuma haric haftaici diger gunler.

    YanıtlaSil
  19. macaristanda eğitim dili macarca mı? erasmusla gidenler için ingilizce kolaylığı sağlanıyor mu

    YanıtlaSil
  20. @Adsiz : Benim gittigim okul,BME'de Erasmus ogrencilerine ingilizce ders veriliyor.

    YanıtlaSil
  21. Merhaba Ozge bende nisan da erasmus staja gitmeyi dusunuyorum , yesil pasaportum var bir skinti cikmiyor dimi yesil pasaport ile basvurunca m bi arkadasim bu yil fransya gitti konsolosluga vizeye basvurunca yesile skinti cikarmislar bordo cikarmasini soylemisler bu konuda tereddutluyum .Bir diger sorum ise sana vizeyi multiple mi verdiler yoksa tek girislik mi ? simdiden tesekkur ederim

    YanıtlaSil
  22. Merhaba Mehmet ,
    Macaristan Konsoloslugu Yesil pasaporta bir sorun cikarmiyor. Oturma izni ile birlikte vizeye basvurdugumdan D tipi schengen verdiler. Multiple degildi.
    Budapeste'ye gidince ilk 1 ay icinde oturma izni almak gerekiyor. Yesil pasaportum oldugu icin ilk ay istedigim yere gidebildim. Oturma iznini aldiktan sonra vize multiple oluyor.
    Kolay gelsin:)

    YanıtlaSil

Sen de yorum yap,blogum daha fazla okunsun:)