7 Kasım 2010 Pazar

İstanbul eats

Bir arkadasimin bahsetmesi uzerine "İstanbul eats" diye bir kitap oldugunu ogrendim ; haftasonu İstanbul'a indigimde hemen İstiklal'e kosup bu kitabi aradim ve buldum ingilizcesini. 2 Amerikali 12 yildir İstanbul' da gezip, tamamiyle sokak lezzeti odakli yerleri yazip ,kitap haline donusturmusler. Gectigimiz cumartesi Tuyap 'a gittim tesaduf uzerine boyut yayinlari nin standinda bu kitabi gordum .Standdaki adam :turkcesi de var dedi (ama gayet duzgun turkceyle) ben dedim ben de zaten var.Sasirdi,sevindi sonra begenip begenmedigimi sordu ,sonra standin ustunde yazan yaziya baktim ve fark ettim ki ;adam bu kitabi yazanlardan biri ve turkceyi mukemmel konusuyor.Onlarla tanisip konusma firsati yakaladigim icin kendimi cok ozel hissettim. Keske kitabim yanimda olsaydi da imzalatsaydim dedim:)
Neyse gelelim nereler var kitapta;
Dedigim gibi tamamiyle sokak lezzeti,kitapta benim de gittigim yerler cikti.O kadar arastirmislar ki mesela İstiklal in bir kosesinde sabah 11 e kadar duran sokak arabasinda kahvalti(kaymak,bal,peynir) hazirlayan bir satici bile var. İste boyle cilginlar:) Biraz kendime benzettim ama ben İstanbullu olup daha İstanbul'u onlar kadar kesfedemedim ama inaniyorum ben de oyle olacagim ve bir gun benim de boyle bir kitabim olacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sen de yorum yap,blogum daha fazla okunsun:)