11 Şubat 2009 Çarşamba

O... Çocukları

Bu film 2008 yilinda vizyona girmis,1980 'lerde sag sol olaylari karisik oldugu donemlerde siyasi suclu olarak aranan kari kocanin kacis oykusunu anlatmaktadir. Kocasi İtalya'ya kacmistir ama karisi cocuguyla birlikte Mehtap Anne' nin yerine gonderilirler en guvenli yer diye. Mehtap Anne'de zamaninda bir o... olup elini ayagini o islerden cekmistir ve bir suru o...cocugu buyutmustur ve hala buyutmektedir Tarlabasi'nda kucucuk evde bir eski o.. ile birlikte. Kadin cocugunu Mehtap Anne'ye emanet etmek zorunda kalir cunku gemiyle kacak olarak İtalya'ya gidecektir ve bu yolculugu bi cocuk kaldiramaz cok kotudur kosullari. Kadin İtalya'ya gider ve burda bir sure hastanede kalir yolculuga dayanamamistir ve hastalanmistir.Bu sirada kadin Donetalla ile tanisir.Donetalla' nin babasi Turk ,annesi İtalyandir. Bu kadinin kizina italyanca ogretmek icin Turkiye'ye gelir. Kizi, İtalya'ya italyan bir ailenin kizi olarak gotureceklerdir.Kizinin pasaportunu kaybetmis aile İtalyan Konsoloslugu'a gittiklerinde bir kac sorulan soruya cevap verebilsin diye italyanca ogrenecektir,kiz. Ve daha sonra kendini Tarlabasi'nda eski bir o..nun evinde bulur kendini Dona .Sonu ise guzel ve mutlu bi sonla biter. Ben bu filmi cok merak ediyordum ama bir turlu izleme firsati bulamamistim.En sonunda gecenlerde izledim bence konu cok guzel. Ciddi ciddi o..cocuklarini anlatmaktadir ,onlarin karsilasmis oldugu zorluklari gozler onune serer.Annelerinin de yapcak bir seyi yoktur zaten cocuklarinin babalarini bilmemektedir ve buyutmek icin onlari; illaki calismak zorundadirlar. Mehtap Anne rolunu canlandiran Demet AKBAG cocuklara her turlu zorlugu gosterip onlari buyuten ve aslinda cok merhametli bir kadindir.Ipek TUZCUOGLU'da(Hatice) Mehtap Anne'yle birlikte cocuklari buyutmektedir onun da bir cocugu o evdedir digeri ise onu oldurmek icin Tarlabasi'na gelmistir. Cocugunun onu oldurmesi icin geldigini bile bile ben onu nasil sevmeyeyim o benim canim kanim der. Sarp Apak'da bir o..cocugunu canlandirmaktadir.Bu arada kiz annesine kavusur. Cidden oyuncular super oynamislardir, Hatice huzunlu bi sonla yasama veda eder.Cocuklar ise mutlu bi sonla hayatlarina devam eder. Filmin sonlarina dogru calan calan felicita sarkisi benim icimi burkmustur ,cok guzel bir sarkidir. Bu film beyazperde de ve onun gibi sitelerde cok dusuk puan almistir,bence bu film son yillarin en iyi Turk filmlerinden birisidir.Ozgu Namal ,Sarp Apak ,İpek Tuzcuoglu ve Demet Akbag efsane oynamislardir ,hele o minicik cocuklar bile superdir.Aklimda kalan bir sahneyi anlatmak istiyorum.
Donetalla :Come ti chiami ? (adin ne)diye sorar
cocuk: baslar bir sarki soylemeye (sarki arabesktir bi sarkidir:))ve bu sarkiyi soleyenin adi ne olabilir abla Ferdi der =)=)

2 yorum:

  1. aldigi puanlardan dolayi izlemeyi hic dusunmedigim bir film hakkinda izleyen bir kisiden boyle yorumlar duyunca mrk ettim:) en kisa surede izleyip yorumlarimi eklerim...

    YanıtlaSil
  2. izle izle ben cok begendimmm =)=)
    sonra da buraya yorum yap;);)

    YanıtlaSil

Sen de yorum yap,blogum daha fazla okunsun:)